Trööööööööttt

Jag är dyngtrött på ren svenska. De senaste två veckorna har ägnats till att gräva fram hemmet ur allt skräp och all smuts som samlats där alldeles för länge. Sen, när det var nästan klart (fick t ex skippa fönsterputsningen, den hanns bara inte med) så kom den senaste helgen.

På lördagen städade vi hela förmiddagen, och gjorde oss sedan iordning för att åka till Ramlösa och fira T's kusin L's 30-årsdag. Det var lite svårt att hitta i radhusområdet så vi knallade väl runt i 20 minuter innan vi kom rätt. Sen var vi där och åt och drack gott i några timmar varpå vi körde hem och gick in till grannens mexikanska fiesta (grannfrun är mexikan-amerikan och bjöd på riktig mexikansk mat, inte sånt VI kallar mexikanskt), där vi stannade tills det var dags för L att gå och lägga sig.

Sen kom söndagmorgonen och de sista förberedelserna inför vår egen fest. Eller ja, den närmaste familjen kom för att gratulera T på födelsedagen så någon jättefest var det ju inte. Men det blev ändå 15 pers som skulle utfodras. De första kom vid lunch och de sista åkte vid sextiden på kvällen, och sedan bara dog vi alla tre i soffan och fånglodde på TV tills det var dags att gå och lägga sig. L naturligtvis betydligt tidigare än vi andra.

Och ända sedan dess har jag känt mig helt utmattad. Orkar liksom ingenting. Sitter och gäspar dagarna i ända på jobbet och vill bara gå och sova. Men sover jag ordentligt på nätterna? Nähä, naturligtvis inte det heller. Jag önskar mig tio timmars oavbruten, djup sömn. Kan man beställa det någonstans?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback