Tillbaka på jobbet

Så är jag tillbaka på jobbet efter en semester som jag knappt har märkt av att jag har haft. Jag börjar med en mjukstart såtillvida att jag jobbar idag, sen åker jag på kurs tis-tors och så jobbar jag på fredag. Vad har jag då haft för mig sedan senast?

Flyttat, så klart! Nittio procent av min tillvaro är nu nerpackad i kartonger, sopsäckar eller plastkassar. Vi börjar komma lite i ordning, och efter den här veckan skall vi dessutom förhoppningsvis ha:


# Avlopp i köket.


# Rinnande vatten i köket


# Inkopplad diskmaskin


# Fungerande TV-mottagning


# Förrådet klart


Sen återstår det en hel del mindre tillfixningar och så naturligtvis uppackningen. Vi har ju inga garderober än, och det dröjer nog ett par månader till. Det är nog det som kommer att störa mig mest i längden. Det är rätt så jobbigt att ha sina kläder i säckar på golvet.


Men jag hoppas nog allra mest på att få besked om när badkar och de nya köksluckorna kommer. Vi skulle ha fått badkaret v 35 eller 36, och när det inte kom då blev vi lovade det till i fredags. Ska ringa dem idag och kolla varför det inte kom. Köksluckorna blev ju fellevererade till oss, vi ska ha barnspärrar på alla luckor och lådor som sitter i höjd så att L kan komma åt dem. Istället för detta har vi då fått levererat luckor med låskolv i. Man blir vansinnig av att springa runt och öppna alla lådor och skåp med en nyckel istället för ett handtag. Och nej, det är inget alternativ att ha dem olåsta, för då måste nyckel sitta i låset, och gissa vem som inte kan låta bli att försnilla dem då!


Men på det hela taget är jag ruskigt nöjd med huset. Ännu bättre kommer det att bli när vi inte längre har hantverkare där dagligen och vi kan börja ha en normal vardagslogistik. Det ser jag fram emot.


Och så hoppas jag att alla hundägare (och inte bara de flesta) kan lära sig att plocka upp efter sina hundar. Jag är trött på hundskit på skorna, och dessutom är det inte skoj att släppa ut L på tomten när man inte vet vad han riskerar att stoppa fingrarna i...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback