Sjukaste efterrätten någonsin

Jag var ute med jobbet i förra veckan och hamnade på Brooklyn vid Mariakyrkan i Helsingborg. Efter en jättegod burgare beställde jag in deras double chocolate cake till efterrätt, chokoholic som jag är. Visst stod det att den var mäktig i beskrivningen, men det brukar ju de flesta chokladkaksefterrätter vara. Men jag tappade hakan när den kom in. Nåt större har jag aldrig sett! Och den var ännu mäktigare i konsistensen än jag ens anade när jag såg den. Som min kollega Å uttryckte det: "En hjärtinfarkt waiting to happen". (Hon beställde en likadan).

Så jag åt tills jag nästan mådde illa, och tvangs sedan erkänna mig besegrad av denna monsterkaka och bad om en doggy bag. Tog hem resten till T som gjorde så gott han kunde, men inte ens efter det var kakan slut. Nu ligger en liten bit kvar i kylskåpet och bara hånflinar åt mig. Jag viker mig för övermakten.


Kakan ser ni här. Handen som är med på bilden för storleksjämförelse är en manshand, tillhörande f d kollegan P.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback