Det artar sig

Jodå, det går framåt här i villalyckan och jag när nu ett litet men envetet hopp om att ha kommit iordning till jul. På onsdag kommer nämligen sista leveransen från husföretaget, en sarg (= dörrkarm utan gångjärn eller dörr) som ska sättas i dörrhålet till köket. På torsdag-fredag nästa vecka kommer en snickare och sätter in alla garderober i hela huset. Det ska bli så skönt att slippa ha sina kläder i svarta sopsäckar på golvet och ytterkläderna slängda över barnvagnen! Vi har dessutom slipat bort betonghuden - vilket var ett nytt fenomen/begrepp som vi fick lära oss förrförra veckan - i förrådet så att vi nu kan måla golvet där. När det är målat kan sedan alla saker som ska vara därute flyttas dit och behöver inte ta upp plats härinne eller hos I & J längre.

Och så har rörmokaren varit här och donat till det sista idag. Kranen i köket är nu den som vi faktiskt ville ha, diskmaskinen står på ett läckageskydd och jag är blöt i håret just nu för jag har PREMIÄRBADAT I VÅRT BADKAR!!!! Amazing! Det är jätteskönt att ligga i, verkligen helt perfekt. Som jag har längtat efter det nu under hösten, det är inte klokt.

Kommentarer
Postat av: Lena Ljungberg

Vad är det förbadkar som ni har?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback